Η κυβέρνηση των ΣΑΝΕΛ «επενδύει» στην υποβάθμιση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με απώτερο σκοπό να συνεχισθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης προς όφελος των συμφερόντων.
Βαρύ το κλίμα στον επιβατικό σταθμό ΟΛΘ, αφού το φετινό καλοκαίρι, δεν θα υπάρχει ούτε ένα επιβατικό πλοίο, που να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά. Ακτοπλοϊκά αποκλεισμένο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας. Πέρασαν οι εποχές που υπήρχαν έως και 11 επιβατικά πλοία την εβδομάδα.Σταδιακά, χρόνο με το χρόνο, μειωνόταν τα δρομολόγια μεταξύ των νησιών και του λιμανιού Θεσσαλονίκης. Φέτος δεν θα υπάρξει ούτε ένα. Η επιδότηση της γραμμής δεν υπάρχει πια, αφού το υπουργείο φρόντισε να δώσει όλες τις επιδοτήσεις στο λιμάνι της Καβαλάς, με αποτέλεσμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να θεωρείται άγονο και υποβαθμισμένο. Καμία εταιρεία δεν θα επιλέξει το συγκεκριμένο λιμάνι, διότι τα ναυτικά μιλιά είναι πολλά και δεν τους συμφέρει να κάνουν δρομολόγια χωρίς επιδοτήσεις. Πλέον οι βορειοελλαδίτες που θέλουν να ταξιδέψουν θα πρέπει να μεταβαίνουν σε αλλά λιμάνια για να καταφθάσουν στον προορισμό τους.
Ο ΟΛΘ βασίζεται μόνο στα διεθνή κρουαζιερόπλοια, που θα δώσουν τουριστική ζωή στην πόλη. Η εντύπωση που δίνεται πάντως είναι ότι το δεύτερο λιμάνι της χώρας δέχεται έναν ύπουλο πόλεμο, που από ότι φαίνεται τον χάνει, υποβαθμιζόμενο συνεχώς. Ζημιωμένη βγαίνει συνολικά η πόλη και αυτό δεν οφείλεται τόσο στην οικονομική κρίση, όσο σε πολιτικές επιλογές. Τα σχέδια διαρρέονται μεθοδικά και έχουν πρόθυμους θιασώτες σε όλο το πολιτικό φάσμα, αφού τα συμφέρονται δε νοιάζονται για τέτοιες λεπτομέρειες. Βασικός στόχος είναι μάλλον η κατάργηση του εμπορικού λιμένα και η μετατροπή του σε μαρίνα, με παράλληλη αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου, ενώ οι όποιες διαφωνίες αφορούν μόνο το μοίρασμα. Σε κάθε περίπτωση όλοι αυτοί καλό θα είναι να έχουν κατά νου ότι τα σχέδια τους δεν μπορούν να μείνουν κρυφά και αργά ή γρήγορα θα πρέπει να εξηγήσουν τη στάση τους στο λαό της πόλης.
Ο βουλευτής Α΄ Πειραιά του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή Κούζηλος Νικόλαος κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, μέσω ΤΑΙΠΕΔ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης»
Την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ θα αναθεωρήσουν την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καταστεί πιο λειτουργική. Η νέα σύμβαση παραχώρησης που θα συνοδεύσει τη πώληση του 67% των μετοχών, θα έχει διάρκεια μέχρι το 2051.
Το προτεινόμενο μοντέλο αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ είναι το περίπου το ίδιο με εκείνο του ΟΛΠ. Η διαφορά είναι ότι στον ΟΛΠ ήδη υπάρχει ένας υπο-παραχωρησιούχος, η Cosco. Το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα κερδοφόρο λιμάνι. Η ΟΛΘ Α.Ε., εκτός από κερδοφόρος επιχείρηση, έχει στο ταμείο διαθέσιμα περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ και η εμπορευματική κίνηση στο λιμένα είναι ανοδική.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
- Με δεδομένη την προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την μη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, τι θα πράξουν σχετικά με τους διαγωνισμούς πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ;
- Θα συνεχισθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ενός λιμανιού όχι μόνο με οικονομική αλλά και εθνική σημασία;
- Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός προκειμένου να αναβαθμισθούν οι λιμενικές υποδομές του ΟΛΘ, ώστε να βελτιωθεί κατά πολύ η λειτουργία του;
- Θα συνεχισθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ενός λιμανιού όχι μόνο με οικονομική αλλά και εθνική σημασία;
- Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός προκειμένου να αναβαθμισθούν οι λιμενικές υποδομές του ΟΛΘ, ώστε να βελτιωθεί κατά πολύ η λειτουργία του;
Αθήνα, 16/04/2015
Ο ερωτών Βουλευτής
Νικόλαος Κούζηλος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ο ερωτών Βουλευτής
Νικόλαος Κούζηλος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ