Εν μέσω κρίσιμων οικονομικών αλλά και εθνικών ζητημάτων, ένα καθαρά εκπαιδευτικό ζήτημα, όπως τα τραγικά κενά σε διδακτικό προσωπικό, φαίνεται αρχικά ανεπίκαιρο και άνευ σημασίας. Παρατηρώντας όμως κανείς το συγκεκριμένο γεγονός, με τα κενά να πλησιάζουν τα 25.000, εντοπίζει άλλο ένα σημείο στο οποίο η αναξιοπιστία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι άξια θαυμασμού.
Ειδικότερα, εκτιμάται ότι το σύνολο των κενών εκπαιδευτικών, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα φτάσει τον Σεπτέμβριο τα 25.000. Τα τρία τελευταία χρόνια αποχώρησαν περίπου 9.000 εκπαιδευτικοί από τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, ενώ από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποχώρησαν 1.158 δάσκαλοι. Παράλληλα, δεν πραγματοποιήθηκε ούτε μία πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ η τελευταία διέξοδος, δηλαδή οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, δεδομένης της υφιστάμενης κατάστασης ,έχει αποκλειστεί, καθώς οι προσλήψεις τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, δηλαδή με ευρωπαϊκούς πόρους. Ταυτόχρονα, έκδηλη είναι η κρατική αδιαφορία όσον αφορά τις μετατάξεις εκπαιδευτικών, τις αποσπάσεις αλλά και σχετικά με λειτουργικές δαπάνες (θέρμανση, αναλώσιμα κλπ), οι οποίες αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω. Ακόμη, η κυβέρνηση φαίνεται πως ξέχασε να φροντίσει για την πραγματοποίηση προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας αλλά και σίτισης των μαθητών, προβάλλοντας μάλλον γελοίες δικαιολογίες.
Και στον χώρο της Παιδείας λοιπόν η κυβέρνηση προχώρησε σε εκ διαμέτρου αντίθετες πολιτικές από αυτές που υποστήριζε προεκλογικά, με αποτέλεσμα τόσο οι μαθητές όσο και οι δάσκαλοι, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους στήριξαν το εν λόγω άθροισμα συνιστωσών, να πληρώνουν της συνέπειες αυτής της μεταστροφής, με κλειστά σχολεία, άδειες αίθουσες και ανέργους πτυχιούχους. Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως όντως ο Σύριζα με τη συνδρομή των «εθνικοφρόνων» ΑΝΕΛ τήρησε πλήρως τις δεσμεύσεις του όσον αφορά τον προσανατολισμό και το περιεχόμενο της Παιδείας, περιθωριοποιώντας τα Αρχαία Ελληνικά και την Ελληνική Λογοτεχνία και παραγράφοντας σημαντικά ιστορικά γεγονότα από τα σχολικά βιβλία, με βασικό σκοπό την οριστική αποκοπή των Νέων Ελλήνων από την κληρονομία των προγόνων τους.