Μέσα σε κλίμα γενικού ξεπουλήματος, προχωρούν και οι διαδικασίες πώλησης των λιμένων της χώρας.
Έως τέλος Σεπτεμβρίου και πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών αρχικά του 51% του κάθε λιμανιού, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί - σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα - και το σχέδιο νόμου, που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που θα πρέπει να περάσει από τη βουλή, θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών ενώ θα αφαιρεθούν από τους οργανισμούς λιμένος οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Σημειώνεται ότι, ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν από το νέο αγοραστή, το ποσοστό κτήσης θα μπορεί να φτάσει μέχρι το 67%. Στις αρχές του έτους η διοίκηση του ΟΛΘ δημοσίευσε τα αποτελέσματα χρήσης του λιμανιού, το οποίο, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, παρουσίασε κέρδη αλλά και αυξητικές τάσεις κερδοφορίας, καθιστάμενο εκ των αποτελεσμάτων του ιδιαίτερα ελκυστική επένδυση.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμαρχος και οι βουλευτές όλων των κομμάτων της Θεσσαλονίκης έχουν εκφραστεί δημόσια κατά της πώλησης του λιμανιού, με κάποιους από αυτούς μάλιστα να προβαίνουν ακόμα και σε πολεμικές δηλώσεις, για την περίπτωση που επιχειρούνταν, η μερική έστω, αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης του Οργανισμού. Το πρόβλημα όμως είναι ότι πλέον οι περισσότεροι δείχνουν να ανακρούουν πρύμνα και να χαμηλώνουν τους τόνους καθώς πλησιάζει η ώρα της τελικής απόφασης, ποντάροντας προφανώς στη βραχεία μνήμη των αφελών.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οχτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. Πρόκειται για τις εταιρείες 1. APM Terminals, B.V. 2. Deutsche Invest Equity Partners, GmbH 3. Duferco Participations Holding S.A. 4. International Container Terminal Services, Inc 5. Mitsui & Co., Ltd. 6. P&O Steam Navigation Company (DP World) 7. Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. 8. Yilport Holding Inc