Τα πρωτοχρονιάτικα «κάλαντα» της κυβέρνησης θα κουδουνίσουν την αύξηση του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών στο 1,40 ευρώ. Συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου 2016, η τιμή του απλού εισιτηρίου σε μετρό, τραμ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, λεωφορεία και τρόλεϊ ανεβαίνει στο 1,40 ευρώ, από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Αντίστοιχη αύξηση θα ισχύσει και στο μειωμένο εισιτήριο για πολύτεκνους, φοιτητές και συνταξιούχους, οι οποίοι θα καταβάλλουν 0,70 ευρώ αντί για 0,60 που πληρώνουν σήμερα. Οι τιμές, δηλαδή, επανέρχονται στα παλαιότερα επίπεδα, όχι όμως και ο χρόνος διάρκειας του εισιτηρίου, που παραμένει στα 70 λεπτά (ήταν 90 λεπτά, όταν το εισιτήριο κόστιζε 1,40 ευρώ).
Από την άλλη μεριά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπιρτζής σε μια φανερά προπαγανδιστική προσπάθεια αποπροσανατολισμού δηλώνει ότι «το υπουργείο καταβάλλει προσπάθεια για να παραμείνουν αμετάβλητες οι τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών». Ακόμη κι αν ισχύσει αυτό, γίνεται σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να διασκεδάσει τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας ως «μεγάλη επιτυχία» το ότι δεν ανέβηκε η τιμή στις μηνιαίες κάρτες.
Ενδιαφέρον, όμως, έχει ότι ο Σπιρτζής παρουσίασε τον σχεδιασμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2017. Όπως είπε, «με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου οι τιμές θα καθορίζονται ανάλογα με την απόσταση που διανύει κάθε επιβάτης, κάτι που συνεπάγεται μείωση για τις μικρές αποστάσεις και αύξηση για τις μεγάλες, ενώ θα καταστεί εφικτή η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, αλλά και των πλαστών εισιτηρίων».
Μόνο που αυτό ονομάζει ως «μείωση» ο υπουργός σημαίνει ότι το κατώτατο πλαφόν στην τιμή θα παραμείνει στο 1,40 ευρώ, με το ανώτατο όριο να μην γνωρίζουμε ακόμη πού θα φτάσει. (Κάποιοι κάνουν λόγο μέχρι και περίπου στα 2 ευρώ!)
Με απλά λόγια, σε μια εποχή που η ανεργία και η ανέχεια έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη έρχεται μία ακόμη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, αυτή την φορά από την αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.